İNEGÖL
SGK, prim borçlarına yönelik yeni bir düzenleme ile faizi %39'dan %29'a düşürdü ve azami tecil süresini 72 aya çıkardı. İşverenlere finansal kolaylık sağlıyor.
İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası (İTSO), Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından yayımlanan 2026/15 sayılı Genelge kapsamında prim borcu bulunan işveren ve sigortalıları ilgilendiren önemli bir düzenlemeyi duyurdu.
İTSO'dan yapılan açıklamada, SGK Sigorta Primleri Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan genelge ile tecil faiz oranının yıllık yüzde 39'dan yüzde 29'a düşürüldüğü, azami tecil süresinin ise 36 aydan 72 aya çıkarıldığı bildirildi.
Yayımlanan genelgeye göre, 2026 yılı Haziran ayı ve öncesine ait sigorta primi, işsizlik sigortası primi, kesinleşmiş idari para cezaları ile bunlara bağlı gecikme cezası ve gecikme zamları tecil kapsamına alınabilecek. Borçlular, uygun şartları taşımaları halinde SGK'ya olan borçlarını 72 aya kadar taksitlendirebilecek.
Genelgede ayrıca, 31 Ağustos 2026 tarihine kadar yapılacak tecil işlemlerinde yıllık yüzde 29 oranında tecil faizi uygulanacağı belirtildi. Bu tarihe kadar başvuru yapan borçluların ilk taksitlerini de aynı tarihe kadar ödemeleri gerekiyor.
Düzenleme kapsamında dikkat çeken bir diğer değişiklik ise teminatsız tecil tutarının artırılması oldu. Daha önce daha düşük tutarlarda uygulanan teminatsız tecil sınırı 10 milyon TL olarak yeniden belirlenirken, bu tutarın altındaki borçlar için teminat aranmaksızın tecil işlemi yapılabilecek.
İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Sigorta Genel Müdürlüğü tarafından tecil faiz oranının %39'dan %29'a düşürülmesi ve azami tecil süresinin 36 aydan 72 aya çıkarılmasına ilişkin 2026/15 sayılı Genelgesi yayımlanmıştır. Düzenlemede prim borcu bulunan işveren ve sigortalıların, bu imkandan yararlanabilmesi için son başvuru tarihi 31.08.2026'dır. Üyelerimize önemle duyurulur."
Özellikle ekonomik dalgalanmaların yaşandığı süreçte işverenlerin finansman yükünü hafifletmesi beklenen düzenlemenin, prim borcu bulunan işletmelere önemli bir ödeme kolaylığı sağlaması bekleniyor. Başvurular, borçların takip edildiği SGK il müdürlükleri ve sosyal güvenlik merkezlerine yapılabilecek.




